سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی که در حال جستجوی دانش مرگش در رسد، در حالی خدا را ملاقات می کند که میان او و پیامبران جز درجه پیامبری فاصله ای نباشد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

کتیبه سنگی

 
 
راپورت از ولایت !(یکشنبه 86 اسفند 26 ساعت 12:10 صبح )

از بد ایام این زمان جمله احوال خارج از اراده ما بوده ،این چه مدرنیتی بوده که به مملکت ما وارد امده.

هی می خواهیم گله و شکایت کنیم از شهره بیگم ( بانوی عمارت پدر)که فی المثل فعل

 مردود و یک قسم افعال نقیصه و معیوب از ایشان سر زده ،خاطر مبارکمان را مکدر ساخته.

علی ای حال راپورت رسیده این فصل جمله اقوام از بابت تعطیلات پایان تابستان سفر کرده اکثریت قریب به اتفاق سواحل شمالی مملکت را هجوم کرده پا  پتی بر شنها راه رفته پسته دریایی تناول کرده.

معهذا غوغایی بوده ،اهل شباب پای خویش را بلا نسبت لخت کرده کانهو کفار در اب دریا فرو کرده بهانه اورده :

اب دریا گر به تن نتوان کشید

تست کن،تا ساق پا شاید رسید


 

!!!

لیکن این قسم تفریح و تفرج و سور و سات سفر از برای از ما بهتران بوده و ما و چندی دیگر در خانه ها مانده نقل مسافرت شبکه های مختلفه جعبه جادویی رویت کرده وصف ان را گفته که :وصف العیش نصف العیش، استدلال کرده که دوبار وصف العیش به قاعده یک عیش کامل بوده .

خدارا شکر!

علی ای حال هیچکار از ما بر نمی اید جز دعای خیر!

چندی پیش درا دینه شب ماضی یک قسم سریالی دیدیم که در مملکت چین یا جاپن پروداکت شده یک بازیگری داشت به نام یانگوم .ایشان از جمله نسوان ممتاز بوده و به غایت مودب و فرمانبردارو مظلوم و معصوم که کلیه اطرافیان و دوستان و روسا بر طبابت وی خرده گرفته،لیکن ایشان دم برنیاورده همچنان اطاعت ورزیده تا کمر خم شده تعظیم و تکریم کرده و اوضاع به همین منوال گذرانده.

با خود اندیشیدیم خوب حالا که بیتا الزمان دم از فمنیسم و حقوق مساوی و احقاق حق نسوان و به قول خاتون اندرونی احقاق حق بانوان براورده ،مکتب متجدده نسوانیم را در  قوم به راه انداخته   اسباب درد سر و بیچارگی رجال قوم را فراهم ساخته.

و هر گاه پدر بیتا الزمان که سرش به سلامت باد بر ایشان خرده گرفت منیژه بیگم و مژگان خاتون و مهسا الزمان و ساراالملوک و جمله جماعت نسوان اقوام دور و نزدیک را مثل اورده که فی المثل فلانی ماهیانه چند هزار قران خرج میک اپ و سلمانی می دهد، پدر فلانی به مدد دخترش استین یدین بالا زده الیوم سه نوبت ظروف مطبخانه را شسته،ان یکی از مملکت فرنگ فلان بهمان سوغات اورده و ... الخ...

 

خلاصه انکه فی الفور بلانسبت دهان مبارک پدر را می بندد.

یا للعجب این چه روزگاریست.


 

                                با تشکر از لغت نامه های مورد استفاده . (راد )







بازدیدهای امروز: 2  بازدید

بازدیدهای دیروز:3  بازدید

مجموع بازدیدها: 113735  بازدید


» ?پیوندهای روزانه «
» لینک دوستان من «
» لوگوی دوستان من «
» آرشیو یادداشت ها «
» موسیقی وبلاگ ? «
» اشتراک در خبرنامه «